Tuesday, April 19, 2016

Resepi & Cara Membuat Sandwich Telur Dan Sardin










Telur
utk telur parutkan 10biji telur rebus gaul dengan 4-5sudu besar mayonis dan lada sulah secukupnya.
*utk sukatan ni dpt +-30pcs

Sardin
utk sardin gaulkan 1tin besar sardin (buang separuh sos nya)dengan 2biji bawang besar dipotong halus,cili kalau mau pedas atau gantikan dgn lada sulah,4-5audu besar mayonis dan sedikit garam. utk sukatan ni dpt +- 30pcs. saya guna sardin cap tesco tin besar rm2.89 atau cap sari pati tin besar rm3.2 atau cap AAA rn3.20 jugak.

utk roti saya guna gardenia big bonanza 24keping rm3.35 so kepitkan 3 bahagi dua pcs so dpt 16pcs jual rm1 jelas x? bole jugak jual ke tokey 80sen then tokey amik komisen 20sen jual kt pengguna rm1 jgk hehehhehe . masih untung. niat utk bg anak2 sekolah makan depa berjuang tuntut ilmu dpt jgk pahala kita insyaAllah.

saya kepitkan 3keping roti gardenia sapu marjerin dulu( selain memberi rasa marjerin bole jd pelindung roti dr basah kena inti) kemudian letak inti kemudian potong dua saya jual rm1/pc.

Anda bole tambah aksesori mcm slice timun atau parutan carrot atau daun salad atau slice tomato utk mkn sendiri. saya x letak sebab nk jual rm1 lagipun buat malam simpan peti esok pg br jual takut berair xtahan smp petang sekolah dua sesi.

Resepi Asal Sumbangan  Siti Salwa

No comments:
Write comments